Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

e-Belediye e-Devlet
Başkale Belediyesi
Başkale Belediyesi
  • HAKKIMIZDA
    • Kurumsal Kimlik
    • Eş Başkanlarımız
    • Başkan Yardımcısı
    • Belediye Meclisi
    • Belediye Encümeni
    • Birimlerimiz
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Afet İşleri Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
      • Fen İşleri Müdürlüğü
      • Zabıta Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
      • Makine İkmal, Bakım ve Onarım Müdürlüğü
      • Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü
      • Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
      • Park ve Bahçeler Müdürlüğü
      • Temizlik İşleri Müdürlüğü
      • Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü
    • Başkale Belediyesi Personel A.Ş
    • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
    • Misyon & Vizyon
    • Haberler
    • Duyurular
    • Galeriler
      • Foto Galeri
      • Video Galeri
    • Raporlar ve Tablolar
      • Performans Raporları
      • Faaliyet Raporları
      • Denetim
      • Bütçe
      • Mali Raporlar
  • HİZMETLER
    • Sosyal Hizmetler
      • Evlilik
      • Çocuk
      • Mesleki
      • Kütüphane
    • Sağlık Hizmetleri
      • İşyeri Ruhsat
      • Defin
      • Gıda Denetim
      • Hayvan Barınakları
    • Kültür
      • Etkinlikler
      • Ajanda
    • Semt Pazarları
    • Ulaştırma
    • Kurslar
  • ŞEHRİMİZ
    • Tarihçe
    • Coğrafi
    • Muhtarlarımız
    • Yemekler
    • Turizm
  • MECLİS KARARLARI
    • 2024 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2024 Yılı Meclis Kararları
      • 2024 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2024 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2023 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2023 Yılı Meclis Kararları
      • 2023 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2023 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2022 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2022 Yılı Meclis Kararları
      • 2022 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2022 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2021 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2021 YıIı Meclis Kararları
      • 2021 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2021 Yılı Meclis Komisyon Raporları
  • KVKK
    • BAŞKALE BELEDİYESİ KVKK
      • Başkana Mesaj Aydınlatma Metni
      • Dilek Şikayet ve Öneri Oluştur Aydınlatma Metni
      • Belediye Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • KVKK Başvuru Formu
      • Belediye KVKK Politikası
      • Veri İhlali Müdahale Politikası
      • Özel Nitelikli KVK ve İşlenmesi Politikası
      • Sosyal Medya Aydınlatma Metni
      • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
      • Çalışan Aydınlatma Metni
      • Kamera Aydınlatma Metni
    • BAŞKALE BELEDİYESİ PERSONEL A.Ş KVKK
      • Kamera Aydınlatma Metni
      • Genel Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
      • Kişisel Veri İşlenmesi ve Korunması Politikası
      • Veri İhlali Müdahale Politikası
      • Kişisel Veri Saklama Ve İmha Politikası
      • KVKK Başvuru Formu
      • Özel Nitelikli KVK İşlenmesi Politikası
      • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
      • Çalışan Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri Güvenliği Politikası
  • DOĞRUDAN TEMİN İLANLARI
  • PROJELER
    • Tamamlanan Projeler
    • Devam Eden Projeler
    • Planlanan Projeler
Ara
  • HAKKIMIZDA
    • Kurumsal Kimlik
    • Eş Başkanlarımız
    • Başkan Yardımcısı
    • Belediye Meclisi
    • Belediye Encümeni
    • Birimlerimiz
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
        • Tahakkuk Servisi
        • Tahsilat Servisi
        • TMY Servisi
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
        • Evrak Kayıt Servisi
        • Hukuk Servisi
      • Afet İşleri Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
        • Maaş ve Bordro Servisi
      • İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
        • Yapı Ruhsat ve Kontrol Birimi
        • Numarataj Servisi
      • Fen İşleri Müdürlüğü
        • Plan ve Proje Birimi
      • Zabıta Müdürlüğü
        • Ölçü Ayar Memurluğu
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
        • Bilgi Edinme Birimi
        • Basın-Yayın Servisi
      • Makine İkmal, Bakım ve Onarım Müdürlüğü
        • Garaj Amirliği
      • Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
        • Evlendirme Memurluğu
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
        • İhale Birimi
      • İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü
      • Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
      • Park ve Bahçeler Müdürlüğü
      • Temizlik İşleri Müdürlüğü
      • Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü
    • Başkale Belediyesi Personel A.Ş
    • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
    • Misyon & Vizyon
    • Haberler
    • Duyurular
    • Galeriler
      • Foto Galeri
      • Video Galeri
    • Raporlar ve Tablolar
      • Performans Raporları
      • Faaliyet Raporları
      • Denetim
      • Bütçe
      • Mali Raporlar
  • HİZMETLER
    • Sosyal Hizmetler
      • Evlilik
      • Çocuk
      • Mesleki
      • Kütüphane
    • Sağlık Hizmetleri
      • İşyeri Ruhsat
      • Defin
      • Gıda Denetim
      • Hayvan Barınakları
    • Kültür
      • Etkinlikler
      • Ajanda
    • Semt Pazarları
    • Ulaştırma
    • Kurslar
  • ŞEHRİMİZ
    • Tarihçe
    • Coğrafi
    • Muhtarlarımız
    • Yemekler
    • Turizm
  • MECLİS KARARLARI
    • 2024 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2024 Yılı Meclis Kararları
      • 2024 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2024 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2023 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2023 Yılı Meclis Kararları
      • 2023 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2023 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2022 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2022 Yılı Meclis Kararları
      • 2022 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2022 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2021 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2021 YıIı Meclis Kararları
      • 2021 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2021 Yılı Meclis Komisyon Raporları
  • KVKK
    • BAŞKALE BELEDİYESİ KVKK
      • Başkana Mesaj Aydınlatma Metni
      • Dilek Şikayet ve Öneri Oluştur Aydınlatma Metni
      • Belediye Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • KVKK Başvuru Formu
      • Belediye KVKK Politikası
      • Veri İhlali Müdahale Politikası
      • Özel Nitelikli KVK ve İşlenmesi Politikası
      • Sosyal Medya Aydınlatma Metni
      • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
      • Çalışan Aydınlatma Metni
      • Kamera Aydınlatma Metni
    • BAŞKALE BELEDİYESİ PERSONEL A.Ş KVKK
      • Kamera Aydınlatma Metni
      • Genel Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
      • Kişisel Veri İşlenmesi ve Korunması Politikası
      • Veri İhlali Müdahale Politikası
      • Kişisel Veri Saklama Ve İmha Politikası
      • KVKK Başvuru Formu
      • Özel Nitelikli KVK İşlenmesi Politikası
      • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
      • Çalışan Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri Güvenliği Politikası
  • DOĞRUDAN TEMİN İLANLARI
  • PROJELER
    • Tamamlanan Projeler
    • Devam Eden Projeler
    • Planlanan Projeler
HİZMETLER
  • Sosyal Hizmetler
    • Evlilik
    • Çocuk
    • Mesleki
    • Kütüphane
  • Sağlık Hizmetleri
    • İşyeri Ruhsat
    • Defin
    • Gıda Denetim
    • Hayvan Barınakları
  • Kültür
    • Etkinlikler
    • Ajanda
  • Semt Pazarları
  • Ulaştırma
  • Kurslar

Nikah

NIKAH ISLEMLERI
 
 

MÜRACAAT

Çiftlerin Belediyemizde evlilik islemlerini yapabilmeleri için başvuru ve evraklarin teslimi hafta içi 08:00 – 12:00 ve 13:00 – 17:00 saatleri arasinda olup çiftlerin birlikte basvuru yapmalari zorunludur.
Hafta sonu basvuru kabul edilmemektedir.
Kizlik soyadini kullanmak isteyen gelin adaylari müracaat esnasinda soyadi kullanma dilekçesi imzalamalidir. Kadin evlenmekle kocasinin soyadini alir; ancak 4721  Sayili Türk Medeni Kanunu\'nun 187. maddesinden yararlanarak  evlendirme memuruna yapacagi yazili basvuruyla kocasinin soyadi önünde önceki soyadini da kullanabilir. Daha önce iki soyadi kullanan kadin bu haktan sadece bir soyadi için yararlanabilir.
 

ADRES VE TELEFON NUMARALARI

Baskale Belediyesi Evlendirme Memurlugu Çagri merkezi 0 (432) 651 20 34 numarasindan ulasabilirsiniz. 

Adres: Yeni Mahalle Van Hakkari Yolu No:48/A PK:65600 Baskale / VAN

 

BASVURU IÇIN GEREKLI BELGELER

- Evlenme Ehliyet Belgesi

 Ilçe Nüfus Müdürlüğü veya Başkale Belediyesi'nden alinir.

Evlenme Ehliyet Belgesinin alinabilmesi için çiftlerin birlikte ve nüfus cüzdanlari ile müracaat etmeleri gerekmektedir.17 yasini tamamlamis ancak 18 yasini tamamlamamis kisilerin anne baba veya varsa mahkemece belirlenmis vasisisinin birlikte gitmesi gerekmektedir. Sayet; çiftlerden biri müracaat edecekse, es adayindan noter onayli vekaletname ile tüm evlilik islemlerini yürütebilir.

 

-Vesikalik Fotograf

6 adet (Son 6 ay içerisinde çekilmis olmali, -T. M. K.’nin 36. Maddesine göre kadinlarda alin, çene ve yüz tamamen görünecek, -fotokopi veya bilgisayardan çogaltilan fotograflar geçersizdir.) 

Not: Nikah İşlemlerinde Biometrik Fotoğraf Kabul Edilmemektedir.

 

-Nüfus Cüzdani

 Evlenen çiftlere ait Nüfus Cüzdanlarinin asillari (Resimli, son 10 yil içerisinde degistirilmis, son medeni duruma dair bilgileri içerir, okunakli, T.C.Kimlik Numarasini içeren Nüfus Cüzdani veya Nüfus müdürlüklerinden alinan geçici kimlik belgeleri olmalidir.

 Çiftlere ait Nüfus Cüzdanlarin birer fotokopisi.

 

-Saglik Raporlari

 Evlenen çiftler tarafindan Aile Hekimligi, Devlet Hastanesi, Özel Hastaneler ‘den temin edilebilir.

 \"Evlenmeye Mahsus Saglik Raporu\" ibaresini içerir, resimli mühür veya doktor kaseli ve imza ile tasdikli, genelge geregi tetkiklerin yapildigina dair bilgileri kapsayan ve son 6 (alti) ay içerisinde alinmis olmasi gerekmektedir.

 

-Evlenme Beyannamesi

 Belediyemiz evlendirme memurlugundan alinir. Çiftlerin birlikte müracaat etmeleri zorunludur.  Sayet; çiftlerden biri müracaat edecekse, es adayindan noter onayli vekaletname ile tüm evlilik islemlerini yürütebilir.

 

RESIT OLANLAR (18 YASINI DOLDURANLAR)

Normal evlilik yasi 18\'dir. (18 yasinin tamamlanmis olmasi ve 19 yasindan gün alinmis olmasi gerekmektedir )

 

RESIT OLMAYANLAR (18 YASINI DOLDURMAYANLAR)

17 yasini doldurmus olup 18 yasindan gün alanlar

Anne ve Baba rizasi ile evlenebilirler. Bu durumda olanlarin evlilik müracaatlari esnasinda Anne ve Babalari bizzat hazir bulunmali, yanlarinda Nüfus Cüzdanlarinin asillari ile birer fotokopisi olmak üzere müracaat edeceklerdir. Anne ve Babanin bosanmasi halinde velayeti alan Anne veya babanin müracaati yeterli olacaktir. Ancak velayet kararinin ibraz edilmesi gerekmektedir. Anne ve baba hazir degilse Noterden alinacak olan Muvafakatname ile  evlilik islemleri yapilabilir. (Muvafakatnamenin asli noterden ibraz edilmelidir. )

Anne veya Babadan herhangi birinin vefat etmis olmasi halinde ölüm tarihini içerir nüfus kayit örnegi alinacak ve sag olan tarafin müracaati yeterli olacaktir.

Anne ve babanin her ikisi vefat etmis ise Vesayet Makaminin izni ile Evlilik yapilabilir. Bu müracaatlarda Mahkeme tarafindan atanmis olan Vasi yaninda Nüfus Cüzdan asli ve Nüfus Cüzdanin bir adet fotokopisi ile müracaat edecek ve Vasi tayin karari ibrazli olmalidir.

16 yasini doldurup 17 yasindan gün almis olanlarin evlenmeleri

Hakim izni ve Mahkeme karari ile mümkün olmaktadir. (Bu müracaatlarda Kesinlesme serhini içerir mahkeme karari mahkeme tarafindan ibrazli olmasi gerekmektedir )

 

YABANCI MAKAMLARCA VERILMIS OLAN RESMI BELGELERIN ISLEME ALINMASI

Yabanci makamlarca verilmis olan resmi belgelerin ne sekilde isleme alinacagi asagida açiklanmistir.

Vize süresi önemlidir. Basvuru esnasinda kontrol edilerek dikkate alinacaktir.

Tasdik mecburiyeti olmayan belgeler:

Belge, La-Haye Devletler Özel Hukuku çerçevesinde hazirlanan ve ülkemizin de taraf oldugu “ Yabanci Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldirilmasi Sözlesmesi” geregince Apostille edilmis ise, belgenin noter onayli Türkçe çevirisinin yapilmis olmasi,

Belgenin, Milletlerarasi Kisi Halleri Komisyonunca hazirlanarak uygulamaya konulan ve ülkemizin de taraf oldugu sözlesmeler geregince üye ülkelerce düzenlenmis ve düzenleyen makamin imza ve mührünü tasimasi,

Belge, dis temsilciligimizin bulundugu ülkedeki yetkili makamlarca verilmis ise, belgenin ve usulüne uygun çevirisinin dis temsilciligimizce onaylanmasi, hallerinde, belgeler baskaca bir isleme tabi tutulmaksizin kabul edilerek isleme alinir.

Tasdik islemine tabi tutulacak belgeler

Belge yurt disindan alinmis ve müracaat edilen ilde belgeyi veren ülkenin temsilciligi bulunuyorsa, o ülkenin dis temsilciliginin tasdiki ile noter onayli Türkçe çevirisinden ve Valilik veya Kaymakamlik tarafindan onaylandiktan sonra,

Belge, müracaat edilen ildeki yabanci ülkenin dis temsilciligince verilmis ise, noter onayli Türkçe çevirisi yapildiktan ve Valilik veya Kaymakamlik tarafindan onaylandiktan sonra,

Müracaat edilen ilde belgeyi veren ülkenin temsilciliginin bulunmamasi halinde; belgenin o ülkenin Türkiye’deki bir temsilciliginin tasdiki ile, noter onayli Türkçe çevirisi yapilip temsilciligin bulundugu Kaymakamlik tarafindan onaylandiktan sonra, sayet belge o ülkenin Ankara’daki temsilciligince verilmis ise noter onayli Türkçe çevirisi yapildiktan ve Disisleri Bakanliginca onaylandiktan sonra, kabul edilerek isleme alinir.

Diger yabanci makamlarca verilen belgeler

Belge, dis temsilciligimizin bulunmadigi ve Türkiye’de dis temsilciligi olmayan ülke makamlarinca verilmis ise akredite (ilgili ülke adina islem yapmakla yetkili) oldugu ülke temsilciligince tasdiki ile noter onayli Türkçe çevirisinden sonra, Disisleri Bakanliginca onaylanmasi; akredite oldugu ülke temsilciliginin bulunmamasi halinde ise Bakanlikça verilecek talimata göre islem tesis edilir.

Fahri konsolosluklarca tanzim edilen belgelere dayanilarak islem tesis edilmez.

Yabanci basvurular için pasaport tercümesi noter onayli yapilacak.

 

MEDENI HALIN BOSANMIS / DUL OLMASI DURUMU

Bosanmis ve dul olan kadinlar

- Nüfus cüzdanlarini yenilemek zorundalar.

 

ÇIFTLERIN BIRLIKTE GELEMEMELERI DURUMU

Vekaletname (Evlenecek çiftlerin berarber gelmemeleri durumunda)

 Evlenecek çiftlerin beraber gelememeleri durumunda velaket veren evlenecek çiftlerin tam kimlik bilgilerinin açikça belirtilmesi zorunludur. Bunun için noterden VEKILI ve EVLENECEGI KISININ tam kimligi ile evlenme islemlerinin yürütülmesi için verilmis oldugu açikça belirtilen özel vekaletname olmalidir.

 Evlenme yönetmeliginin 17. Maddesine göre vekaletnamede kisilerin nüfus cüzdan fotokopileri olmali ve bilgiler eslesmelidir.

 Sürücü belgesi ve pasaport dökümü bilgileri kabul edilmeyecektir.

 

EVLENME IZIN BELGESI ALINMASI

Yerlesim yerleri disinda baska bir yerde evlilik yapmak isteyen çiftler yukarida belirtilen ve evlilik için gerekli olan belgelerle birlikte Belediyemize müracaat ederek Evlenme izin belgesi alabilirler. Belediyemiz Evlendirme Memurlugundan Evlenme izin belgesi almak isteyen çiftlerden her ikisinin veya birinin Yerlesim yeri adresinin Ipekyolu Ilçesi sinirlari içerisinde olmasi gerekmektedir.

 Evlenme Izin belgesi için müracaat edenler; Evlenme izin belgesini 2 nüsha olarak dolduracaklardir. Müracaatin birlikte yapilmasi esastir. Ancak çiftlerden biri veya ikisi evraklarini tamamladiktan sonra evlendirme dairemize gelemeyecek durumda iseler; Noterden almis olduklari vekaletname ile ve vekil tayin edilen kisi veya kisiler vasitasi ilede müracaat yapabilirler. Ancak bu vekalet sadece evlendirme islemlerinin takibi ve müracaatta atilan imzalarla sinirlidir. (Noter vekaletinin aslinin evlendirme dairemize ibraz edilmesi mecburidir.)

 

NIKAH SAHITLERI

Nikah saatinde 18 yasini doldurmus, yaninda Nüfus Cüzdanlari bulunan en az iki sahit hazir bulunmalidir.

Nikah sahidi olabilmek için; resit, ayirt edebilme gücüne sahip olmak ve sahitligini yaptigi kisiyi tanimak sarttir. (Çiftin; annesi, babasi veya kardesleri sahitlik yapabilirler.)

Sahit, evlenme istegine ait iradelerin açiklanmasina dair bildirimlerin serbestçe yapildigina, sahitlik ettigi kisinin kimliginin dogruluguna ve evlendirmenin yapildigina sahittir.

Sahit olacak kisiler nikah öncesi kimliklerini görevli memura vererek ve T.C kimlik numaralarini ve adreslerini bildirmek zorundadir.

 

 

HISIMLIK

a ) Üst soy ve alt soy arasinda; kardesler arasinda;

1. Amca dayi hala ve teyze ile yegenleri arasinda

2. Kayin hisimligi meydana getirmis olan evlilik sona ermis olsa bile eslerden biri ile digerinin üst soy ve alt soylari arasinda

3. Evlat edinen ile evlatligin veya bunlardan biri ile digerinin çocuklari torunlari ve esi arasinda evlenme yapilamaz.

 b ) Evli olmak;

Nüfus kaydina göre evli görünen bir kimse yeniden evlenemez. Müracaat sirasinda önceki evliligin ölüm bosanma veya evliligin herhangi bir sebeple mahkeme karari ile son bulmus olmasi halinde evlenme engeli ortadan kalkar. Ancak buna ragmen bu durum aile kütüklerine tescil edilmedikçe yeniden evlenme akdi yapilamaz.

c ) Kadin için kanuni bekleme süresinin dolmamis olmasi;

Bosanmis, evliligin geçersiz olduguna hükmedilmis veya kocasi ölmüs kadin bosanma veya evliligin geçersizligine dair mahkeme karari olmadan veya kocasinin ölüm tarihinden itibaren 300 (üç yüz) gün geçmedikçe yeniden evlenemez.

Ancak kadin 300 (üç yüz) günlük süre dolmadan önce dogum yaptigi veya mahkemece bu sürenin kisaltilmasina veya kaldirilmasina karar verildigi takdirde bu bekleme süresi ortadan kalkar.

d ) Gaiplik durumunda;

Gaipligine karar verilen kisinin esi mahkemece evliligin feshine karar verilmedikçe yeniden evlenemez

e ) Saglik raporunun bulunmamasi

Akli melayikeleri tam yerinde olmayan kisi veya kisilerin \"Evlenmesinde sakinca yoktur\" ibareli heyet raporu almasi zorunludur. Konusma veya duyma engeli bulunan kisilerin müracaatlarinda evlendirme memurlugumuz talep ettigi taktirde konusma ve isaret dillerinden anlayan birinin vasitasi ile nikah islemi yapabilir. Bu kisinin kimlik fotokopisi ve imzasi alinarak islem tamamlanir. Ancak kisinin vücut dili ile de olsa evlendirmeyi kabul ettigini bildirmesi gerekmektedir.

 

 

HAKKIMIZDA

  • Kurumsal Kimlik
  • Eş Başkanlarımız
  • Başkan Yardımcısı
  • Belediye Meclisi
  • Belediye Encümeni
  • Birimlerimiz
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Tahakkuk Servisi
      • Tahsilat Servisi
      • TMY Servisi
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Evrak Kayıt Servisi
      • Hukuk Servisi
    • Afet İşleri Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Maaş ve Bordro Servisi
    • İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
      • Yapı Ruhsat ve Kontrol Birimi
      • Numarataj Servisi
    • Fen İşleri Müdürlüğü
      • Plan ve Proje Birimi
    • Zabıta Müdürlüğü
      • Ölçü Ayar Memurluğu
    • Bilgi İşlem Müdürlüğü
      • Bilgi Edinme Birimi
      • Basın-Yayın Servisi
    • Makine İkmal, Bakım ve Onarım Müdürlüğü
      • Garaj Amirliği
    • Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
      • Evlendirme Memurluğu
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • İhale Birimi
    • İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü
    • Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
    • Park ve Bahçeler Müdürlüğü
    • Temizlik İşleri Müdürlüğü
    • Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü
  • Başkale Belediyesi Personel A.Ş
  • Teşkilat Şeması
  • Mevzuat
  • Misyon & Vizyon
  • Haberler
  • Duyurular
  • Galeriler
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • Raporlar ve Tablolar
    • Performans Raporları
    • Faaliyet Raporları
    • Denetim
    • Bütçe
    • Mali Raporlar

HİZMETLER

  • Sosyal Hizmetler
    • Evlilik
    • Çocuk
    • Mesleki
    • Kütüphane
  • Sağlık Hizmetleri
    • İşyeri Ruhsat
    • Defin
    • Gıda Denetim
    • Hayvan Barınakları
  • Kültür
    • Etkinlikler
    • Ajanda
  • Semt Pazarları
  • Ulaştırma
  • Kurslar

ŞEHRİMİZ

  • Tarihçe
  • Coğrafi
  • Muhtarlarımız
  • Yemekler
  • Turizm

MECLİS KARARLARI

  • 2024 Yılı Meclis Toplantıları
    • 2024 Yılı Meclis Kararları
    • 2024 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
    • 2024 Yılı Meclis Komisyon Raporları
  • 2023 Yılı Meclis Toplantıları
    • 2023 Yılı Meclis Kararları
    • 2023 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
    • 2023 Yılı Meclis Komisyon Raporları
  • 2022 Yılı Meclis Toplantıları
    • 2022 Yılı Meclis Kararları
    • 2022 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
    • 2022 Yılı Meclis Komisyon Raporları
  • 2021 Yılı Meclis Toplantıları
    • 2021 YıIı Meclis Kararları
    • 2021 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
    • 2021 Yılı Meclis Komisyon Raporları

KVKK

  • BAŞKALE BELEDİYESİ KVKK
    • Başkana Mesaj Aydınlatma Metni
    • Dilek Şikayet ve Öneri Oluştur Aydınlatma Metni
    • Belediye Aydınlatma Metni
    • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
    • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
    • KVKK Başvuru Formu
    • Belediye KVKK Politikası
    • Veri İhlali Müdahale Politikası
    • Özel Nitelikli KVK ve İşlenmesi Politikası
    • Sosyal Medya Aydınlatma Metni
    • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
    • Çalışan Aydınlatma Metni
    • Kamera Aydınlatma Metni
  • BAŞKALE BELEDİYESİ PERSONEL A.Ş KVKK
    • Kamera Aydınlatma Metni
    • Genel Aydınlatma Metni
    • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
    • Kişisel Veri İşlenmesi ve Korunması Politikası
    • Veri İhlali Müdahale Politikası
    • Kişisel Veri Saklama Ve İmha Politikası
    • KVKK Başvuru Formu
    • Özel Nitelikli KVK İşlenmesi Politikası
    • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
    • Çalışan Aydınlatma Metni
    • Kişisel Veri Güvenliği Politikası

DOĞRUDAN TEMİN İLANLARI

PROJELER

  • Tamamlanan Projeler
  • Devam Eden Projeler
  • Planlanan Projeler

YENİ MAHALLESİ ŞEHİT KEREM AYDIN BULVARI NO: 48 BAŞKALE VAN

Sosyal Medya :

Başkale Belediye Başkanlığı

  • HAKKIMIZDA
    • Kurumsal Kimlik
    • Eş Başkanlarımız
    • Başkan Yardımcısı
    • Belediye Meclisi
    • Belediye Encümeni
    • Birimlerimiz
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
        • Tahakkuk Servisi
        • Tahsilat Servisi
        • TMY Servisi
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
        • Evrak Kayıt Servisi
        • Hukuk Servisi
      • Afet İşleri Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
        • Maaş ve Bordro Servisi
      • İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
        • Yapı Ruhsat ve Kontrol Birimi
        • Numarataj Servisi
      • Fen İşleri Müdürlüğü
        • Plan ve Proje Birimi
      • Zabıta Müdürlüğü
        • Ölçü Ayar Memurluğu
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
        • Bilgi Edinme Birimi
        • Basın-Yayın Servisi
      • Makine İkmal, Bakım ve Onarım Müdürlüğü
        • Garaj Amirliği
      • Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
        • Evlendirme Memurluğu
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
        • İhale Birimi
      • İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü
      • Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
      • Park ve Bahçeler Müdürlüğü
      • Temizlik İşleri Müdürlüğü
      • Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü
    • Başkale Belediyesi Personel A.Ş
    • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
    • Misyon & Vizyon
    • Haberler
    • Duyurular
    • Galeriler
      • Foto Galeri
      • Video Galeri
    • Raporlar ve Tablolar
      • Performans Raporları
      • Faaliyet Raporları
      • Denetim
      • Bütçe
      • Mali Raporlar
  • HİZMETLER
    • Sosyal Hizmetler
      • Evlilik
      • Çocuk
      • Mesleki
      • Kütüphane
    • Sağlık Hizmetleri
      • İşyeri Ruhsat
      • Defin
      • Gıda Denetim
      • Hayvan Barınakları
    • Kültür
      • Etkinlikler
      • Ajanda
    • Semt Pazarları
    • Ulaştırma
    • Kurslar
  • ŞEHRİMİZ
    • Tarihçe
    • Coğrafi
    • Muhtarlarımız
    • Yemekler
    • Turizm
  • MECLİS KARARLARI
    • 2024 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2024 Yılı Meclis Kararları
      • 2024 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2024 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2023 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2023 Yılı Meclis Kararları
      • 2023 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2023 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2022 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2022 Yılı Meclis Kararları
      • 2022 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2022 Yılı Meclis Komisyon Raporları
    • 2021 Yılı Meclis Toplantıları
      • 2021 YıIı Meclis Kararları
      • 2021 Yılı Meclis Toplantı Gündemleri
      • 2021 Yılı Meclis Komisyon Raporları
  • KVKK
    • BAŞKALE BELEDİYESİ KVKK
      • Başkana Mesaj Aydınlatma Metni
      • Dilek Şikayet ve Öneri Oluştur Aydınlatma Metni
      • Belediye Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
      • Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası
      • KVKK Başvuru Formu
      • Belediye KVKK Politikası
      • Veri İhlali Müdahale Politikası
      • Özel Nitelikli KVK ve İşlenmesi Politikası
      • Sosyal Medya Aydınlatma Metni
      • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
      • Çalışan Aydınlatma Metni
      • Kamera Aydınlatma Metni
    • BAŞKALE BELEDİYESİ PERSONEL A.Ş KVKK
      • Kamera Aydınlatma Metni
      • Genel Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri İhlali Disiplin Politikası
      • Kişisel Veri İşlenmesi ve Korunması Politikası
      • Veri İhlali Müdahale Politikası
      • Kişisel Veri Saklama Ve İmha Politikası
      • KVKK Başvuru Formu
      • Özel Nitelikli KVK İşlenmesi Politikası
      • Çalışan Adayı Aydınlatma Metni
      • Çalışan Aydınlatma Metni
      • Kişisel Veri Güvenliği Politikası
  • DOĞRUDAN TEMİN İLANLARI
  • PROJELER
    • Tamamlanan Projeler
    • Devam Eden Projeler
    • Planlanan Projeler

YENİ MAHALLESİ ŞEHİT KEREM AYDIN BULVARI NO: 48 BAŞKALE VAN

Sosyal Medya :

Başkale Belediye Başkanlığı

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız